Amning

2009-08-30 ♥ 12:09:37
Halva denna vecka har gått åt till att försöka få igång min mjölkproduktion, för den har blivit mindre..så jag passade på att göra detta när Jessi va här för innan har jag haft en tendens till att ge upp så fort Yosef har börjat skrika.. så jag har ammat ammat och Yosef var jätte snäll.. jag gav bara en flaska ersättning per dag istället för en efter varje amning under dom här dagarna... MEN min mjökproduktion kom ändå inte igång =/
Nu dricker jag amningste och ska köpa ett tillmatningsset som ger barnet ersättning samtidigt som man ammar.. man måste amma för att få igång mjölkproduktionen... inte en enda gång under min graviditet tänkte jag på att amningen skulle vara så här jobbig.. för mig var de bara en självklarhet att amma.. Hoppas att jag får de att funka, bara några månader till iaf.

De va jätte mysigt och roligt att ha Jessi här.. hon hjälpte mig mycket. Tack för att du kom gumman, uppskattar de jätte mkt! <3

Igår var vi på bröllop, de va jätte fint.. Lyckades få fina bilder på mig och Danijel.. och en jätte fin på oss tre =)

Nu väntar vi besök från pappa och farmor&farfar .. har inte träffat farmor&farfar sen i påskas och dom har inte sett Yosef än... Nu ska jag sätta på lite kaffe för dom är snart här

Förlåt att jag vart en sån ragata älskling. Älskar dig och Yosef över allt annat, ni är mitt liv <3

Kommentarer
Postat av: Elin - Plymis

Jag tror att det kommer med tiden, bara att ta det lugnt och ta dig tid att amma så kommer även mjölken att rinna till. Kommer själv ihåg att jag inte tyckte det var så lätt med första barnet och jag tror att många känner som dig, att amning inte är det lättaste. Bara att ha lite tålamod och försöka gång på gång. :)

2009-08-31 @ 09:30:19
URL: http://www.metrobloggen.se/plymis
Postat av: Jessica

Hej..igen.. på bb kan du få hyra en elektrisk bröstpump. Dem säger att det underlättar mycket för att mjölken ska rinna till. Jag gav upp amningen för fort för att det va skit jobbigt och jag fick djupa sår. Baraett tips!

2009-09-18 @ 10:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0