Förstår inte...

2009-07-29 ♥ 21:04:21
Jag och min familj har inte den bästa kontakten, vi hörs inte av speciellt ofta och när vi väl gör de är de oftast på msn.
Under hela min graviditet har jag trott att så fort Yosef kommit kommer vi få bättre kontakt eftersom alla vart så glada och har väntat på honom. Visst mamma och Jessi kom upp och hälsade på dagen efter och pappa kom efter några dagar.. MEN ingen annan har hört av sig sen dess. Ingen har ens ringt och frågat hur vi mår..och den sämsta ursäkten jag hört är: " Men jag vet inte när du har tid att prata......"
Känner mig besviken, trodde att ni brydde er och ville vara mer delaktiga i erat barnbarns/syskonbarns liv för nu visar ni raka motsatsen. Danijels familj ringer dagligen om inte flera ggr till och med och frågar hur Yosef mår.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Kanske är så att dem vill ge dig lite tid till att komma in i mammarollen utan en massa telefonsamtal och besök. Många nyblivna föräldrar brukar vilja ha det så.

2009-07-30 @ 20:12:22
URL: http://theoalva.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Kanske är så att dem vill ge dig lite tid till att komma in i mammarollen utan en massa telefonsamtal och besök. Många nyblivna föräldrar brukar vilja ha det så.

2009-07-30 @ 20:12:23
URL: http://theoalva.blogg.se/
Postat av: Emma

men hur lätt är det? vi är så i vår familj annica, det vet du. man har inte tid att ringa flera gånger om dan, och som nathalie sa, klart du och danijel ska få komma in i er familj innan man vill hålla på och störa er hela tiden. klart man undrar o så, men man vill inte störa. inte alltid så lätt.

2009-07-30 @ 20:59:42
Postat av: Annica

Hej Emma! Du har helt rätt. Vi är så i vår familj.. verkar inte ha någon medkänsla och saknar sunt förnuft. Vi är bara sånna som inte ens kan ringa en enda ggn och kolla läget. Du kommer förstå vad jag menar när du får ett barn. Tur att jag iaf har vänner som ringer och "stör" oss då och då =). kram

2009-07-31 @ 02:22:36
Postat av: Anonym

2009-07-31 @ 02:29:45
Postat av: Emma

Hade varit lättare om du inte bott i sthlm det vet du också, roligare kanske att titta in än att ringa.

men får jag fråga, jag har inget barn,visst, men hur ofta hör DU av dig ? frågar hur det går i skolan, hur jag mår, osv ? måste man ha ett barn för att folk ska ringa/smsa en?

det kallas att ge och ta Annica.

tycker det är löjligt att du inte sa det direkt till oss bara, utan att använda bloggen till det.

danijels familj är säkert bättre än vår, det är inte så svårt att vara det.

Du och jag har aldrig haft bra kontakt, för du klankar alltid ner på mig och jag är minst o bla bla bla, inte konstigt att jag aldrig hör av mig när de aldrig blivit bättre. men du kanske också blivit bättre genom yosef. vad vet jag.

2009-07-31 @ 13:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0