Sammanfattning graviditet/förlossning

2010-01-31 ♥ 13:21:51
När fick du reda på att du var gravid? 14/11 -08
Blev det en chock? Ja de kan man lugnt säga
Hur gammal var du? 22
Hade du mycket halsbränna? Ush ja
Spydde du mycket? Ja en hel del i början
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej
Hade du mycket foglossning? Nej bara runt 20:e veckan men sen försvann de
Hade du sammandragningar? Ja dom sista veckorna men kände inte ens av dom
Ditt sf mått som störst? 31 men var hos BM en gång till efter de men hon glömde fylla i Sf mått då =/
Har du fått bristningar? Ja litegrann men dom börjar försvinna nu
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag trodde att de var en flicka
Vad hoppades du på? En frisk bäbis
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja när värmen kom, mina fötter såg ut som en flodhästs fötter
Hur mycket gick du upp i vikt? 23kg
Hur ser du på graviditeten idag? Trots jobbiga stunder var de otroligt häfitgt och underbart att bära lilla Yosef.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag ville att min förlossning skulle gå snabbt och lätt.
Gick du över tiden? Nej
Födde du för tidigt? Ja en vecka innan Bf V.39 (38+6)
När började din förlossning? Min förlossningen började på natten till den 6/7
Hur lång tid tog det? Från första värkarna tog de ungefär 15 timmar
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 8cm
Vad tyckte du var jobbigast? Smärtan av värkarna
Var du rädd för något? Att Yosef inte skulle må bra och för att spricka mycket
Grät du? Nej de gjorde jag faktiskt inte, jag var så chockad för att de gick så snabbt
Skrek du? Ibland gjorde jag de
Tog du nått smärtstillande? Nej hann inte få epidural så de blev bara lustgas
Blev du sydd? Nej
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Barnmorskan, en undersköterska, Danijel och Gabbi
Hade du någon nära med dig? Danijel och Gabbi
Hur stor var bebisen? 3365g och 50cm
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Yosef Noah
Hur ser du på förlossningen idag? Som de häftigaste jag gjort i hela mitt liv
Var allting värt det? Utan tvekan

Mamma Älskar dig Yosef <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0