Yosef kom till världen

2010-07-06 ♥ 10:57:46

Den 6 Juli 2009 är en dag som vi aldrig kommer att glömma.

Vid den här tiden (11snåret) hade jag börjar förstå att de var värkar jag haft hela natten men då kunde jag bara promenera bort dem. Nu började dom göra riktigt ont.. älsklingen sprang ner och satte in bilbarnstolen så fort han vaknat och jag sa att jag tror de har startat nu. Jag tog en alvedon + ett bad på morgonen för att se om värkarna försvann och de gjorde dom inte. Ringde till Danderyds förlossning FULLT.. dom ringde upp efter några minuter och hänvisade oss, till Uppsala för de var fullt i hela Sthlm. Då ringde vi till Gabbi, våran räddare i nöden som lyckades fixa ett rum till oss på BB Stockholm. HAha på tal om de så berättade Gabbi häromdan att rummet jag fick redan var någon annans, den personen tog dom ut för ett bad och rengjorde innan vi kom in. Haha så de var tur för Gabbi att min förlossning gick så fort. Vi kom iaf in till förlossningen 13.30.. Gabbi tog hand om mig, satte CTG och kollade kurvan.. 14.30 kom min BM Karin in.. undersökte mig och jag var öppen 8cm. EPIDURAL ville jag ha fast dom trodde jag skulle klara de utan. Dom började förbereda för epidural, gjorde ytterliggare en undersökning och nu var jag öppen 10cm. Alltså fick jag ingen epidural nu var de snart dags. JAg har inget minne av att jag fick en liten paus från värkarna innan krystvärkarna kom men Gabbi berättade att jag fick de i en kvart ungefär. Smärtan av värkar går verkligen inte att förklara.. de gör olidligt ont och jag fick klara mig på bara lustgas. Kl.15.30 spräcker dom hål på hinnan. Kl.16.21 började mina krystvärkar.
(Jag är så glad att Gabbi kom ihåg att vi hade videokamera med oss och filmade allt för de glömde vi bort.)

Kl.16.43 Föddes våran prins 50cm lång och vägde 3365g .. mycket hår hade han.

Han fick namnet Yosef Noah ... Och idag fyller våran prins 1 år

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN YOSEF, MAMMA OCH PAPPA ÄLSKAR DIG ÖVER ALLT ANNAT!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag har kommit på hur man kan förklara smärtan. Sendrag gånger tio i hela kroppen 2 gånger i minuten :)

Fattar inte hur man kan vilja göra det igen!

2010-07-06 @ 11:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0